Heerderweg gaat eind juli op de schop

De werkzaamheden aan de Heerderweg worden, nu de bomen zijn gekapt, pas eind juli, na de bouwvakvakantie, voortgezet. Dat heeft de provincie bekend gemaakt.

De provincie meldt op haar website:
‘We hebben een nieuwe planning gemaakt. We starten met het werk na de bouwvak, rond 24 juli 2017. Op dit moment wordt gewerkt aan het inrichten van het nieuwe parkeerterrein bij hotel/restaurant Dennenheuvel. Dit moet klaar zijn voordat we beginnen met het werken aan de weg en het fietspad. Het huidige parkeerterrein moet worden opgebroken omdat hier het nieuwe fietspad overheen komt. Daarnaast zijn we druk met voorbereidingen zoals de aanbesteding van het werk de laatste procedures en andere zaken.

De weg moet deels worden opengebroken omdat het infiltratieriool midden in de weg komt in plaats van aan de kant. Dit is een van de consequenties van het besluit om zoveel mogelijk bomen te sparen. Hierdoor kan de bus tijdelijk niet over de Heerderweg rijden. Met vervoerder Syntus is nu afgesproken dat de bus na de bouwvak via de A50 gaat rijden. Alle busreizigers worden in Epe opgehaald en teruggebracht naar een centraal punt. Dit is een goed compromis. Dit kan wel overlast veroorzaken en er is ook kans op vertraging.

Het Verkeersbesluit is onherroepelijk. Er was één reactie maar deze leidde niet tot bezwaren bij de rechtbank of aanpassingen.

We houden bij de start van het werk voor bewoners en belangstellenden een informatiebijeenkomst. Bewoners en abonnees op de Nieuwsbrief ontvangen hiervoor een uitnodiging. Tijdens de informatiebijeenkomst vertellen we de precieze planning, omleidingsroutes en hoe de aannemer te werk gaat. De bedrijven in de omgeving benaderen we apart. Uiteraard blijven bedrijven en woningen tijdens het werk bereikbaar.

We starten met het werk aan de weg en het fietspad na de bouwvakantie, eind juli 2017.

Werkzaamheden

 -  we leggen fietspaden aan beide kanten van de weg
 -  op een groot deel van de weg brengen we de snelheid terug naar 60 kilometer per uur
 -  er komen verkeersremmende maatregelen, zoals plateaus en snelheidsremmers (uitbuigingen) bij kruispunten. Ook kiezen we voor materialen en kleuren waardoor de weggebruiker als vanzelf geneigd zijn het snelheidsgedrag aan te passen
 -  De breedte van de berm en fietspad varieert waardoor er bomen kunnen blijven staan. De gewenste maat voor het fietspad is 3 meter. Op sommige plekken is dit minder om bomen te sparen.
 -  langs de weg komt nieuwe verlichting
 -  we brengen nieuw geluidsarm asfalt aan op de rijbaan en we bouwen het fietspad in betonelementen
 -  we verbeteren de waterafvoer
 -  we verbeteren enkele duikers in watergangen onder de weg
 -  we leggen een dassentunnel aan.'

 

Laat je reactie achter

Reageer als gast

0
algemene voorwaarden.
  • Geen reacties gevonden

Iets melden of vragen?
[email protected]

Copyright www.epernet.nl

Niets mag zonder toestemming van de redactie worden overgenomen.