Fenny en Bé van Ark stoppen met De Keet

PERSBERICHT Fenny en Bé van Ark stoppen met De Keet van Heerde foto 1 Aangepast,,Het is goed zo. Het is mooi geweest.” Fenny en Bé van Ark zijn helder en duidelijk. Ze stoppen met Brasserie Meet & Eat/De Keet van Heerde. Deze week is bekend geworden dat hun welbekende feestlocatie in andere handen is gekomen. Per 3 februari gaan de nieuwe eigenaren De Keet van Heerde transformeren tot een lunch- en all inclusive-restaurant.

Na een lange, prachtige geschiedenis van 127 jaar, is het nu dan toch echt voorbij voor De Keet van Heerde. ,,Een paar jaren geleden hebben we nog een jubileumboek gemaakt in het kader van ons 125-jarig bestaan. Toen zijn we als horecabedrijf zelfs nog hofleverancier geworden. Het is dus niet zo dat we er per sé mee wilden stoppen. Er kwam toevallig een koper voorbij die interesse had. Die wilden we wel serieus te woord staan. Toen zijn de gesprekken begonnen. Al gauw was het duidelijk: dit kon wel eens het einde van onze eigen bedrijf betekenen.”

Voor Fenny (57) en Bé (61) was het overigens wel erg belangrijk dat al hun personeelsleden wel een baan zouden houden. ,,Dat was wel een belangrijke eis van ons. We hebben zo lang en zo plezierig met iedereen gewerkt, we gunnen hen ook bij de nieuwe eigenaar het allerbeste.”

Het einde van De Keet van Heerde; het einde van een tijdperk. Het Heerder echtpaar: ,,Dat klinkt misschien wel wat zwaar, maar wij voelen dat wel een beetje zo.” Het familiebedrijf dat ooit begon als klein wegrestaurant, is uitgegroeid tot een groot zalencentrum waar van alles gebeurt. Een succesvol restaurant, annex grand café aan de voorkant (Brasserie Meet & Eat), diverse zalen aan de achterkant. Een etentje, een feestje, een verjaardag, een bijeenkomst van bedrijf of instelling; hier was elke dag wel weer anders. ,,Vanaf 3 februari is dat voor ons voorbij.”

Toch zal dit echtpaar niet stil gaan zitten. ,,De verkoop van ons bedrijf zorgt ook weer voor vrijheid, voor nieuwe ideeën. We zien wel wat er allemaal op ons pad komt. Vanaf deze plek willen we al onze klanten, al onze relaties en al onze lieve personeelsleden heel hartelijk bedanken voor alles. Jullie zorgden er voor dat De Keet van Heerde al die jaren bestaansrecht bleef houden.”

De reuring op deze welbekende horecaplek zal de komende jaren nog wel blijven. De nieuwe eigenaren gaan de feestlocatie eerst sluiten voor een grote verbouwing. Na een tijdje zal het nieuwe restaurant met een grootscheepse officiële heropening aan de lokale bevolking gepresenteerd worden. Fenny en Bé: ,,We willen de nieuwe eigenaren sowieso heel veel succes wensen. Ze gaan er vast iets moois van maken.”

PERSBERICHT Fenny en Bé van Ark stoppen met De Keet van Heerde foto 1 Aangepast

Deze week is bekend geworden dat Brasserie Meet & Eat/De Keet van Heerde van Fenny en Bé van Ark in andere handen is gekomen. Het echtpaar stopt per 3 februari. Daarna wordt de welbekende feestlocatie getransformeerd tot een lunch- en all inclusive-restaurant. Al het personeel van Fenny en Bé wordt door de nieuwe eigenaren overgenomen.