Organist Ab Weegenaar op het Meereorgel Epe

20170929 Ab Weegenaar b copyHet vakantiereces van de serie Orgelconcerten op het Meereorgel van de Grote Kerk van Epe is weer voorbij. Het concert van 26 september a.s. zal worden gegeven door de bekende organist Ab Weegenaar uit Kampen. Het thema voor zijn concert is ‘Tegenstellingen’, waarbij hij prachtige oudere werken (Bach, Mendelsohn, Drückenmueller) afwisselt met aansprekende werken van meer hedendaagse componisten.

Ab Weegenaar is organist en fagottist. Hij is sinds 1995 hoofdorganist van de Bovenkerk in Kampen en tevens stadsorganist in Kampen.
Naast concertorganist, docent en gastheer van de Bovenkerk is Ab Weegenaar ook actief als continuo-speler. Hij volgde zijn opleiding tot musicus aan het Stedelijk Conservatorium te Groningen.
Ab is naast organist ook dirigent van een aantal koren en docent van bijna vijftig leerlingen die les van hem krijgen in de Bovenkerk in Kampen.
Ab Weegenaar concerteerde al vaker op het Meereorgel.  Hij zal dat in 2020 nogmaals doen in het kader van een aantal bijzondere concerten ter gelegenheid van 25 jaar Meere-orgelconcerten, waarover later in het jaar uitgebreider wordt bericht.
Voor het gehele concertprogramma: www.meereorgelepe.nl.

Het concert in de Grote Kerk in Epe is te volgen op een videoscherm in de kerk. Daar staat ook de koffie/thee klaar.
Het concert begint om 20.00 uur; de Grote Kerk aan de Beekstraat 1 is open vanaf 19.30 uur. Toegang 8,00 . Na afloop is er gelegenheid om de organist te ontmoeten.

20170929 Ab Weegenaar b