WIOS voegt weer Klompenpad toe aan verzameling

Klompenpad 4Het is al met gemak al een traditie. Elk jaar wandelen leden van wandelsportvereniging WIOS Epe in de zomervakantie één van de inmiddels vele Klompenpaden die Nederland rijk is. Na het Klompenmakerspad in Oene, Schaverensepad en Loobrinkerpad in Emst, het Horsthoekerpad Epe/Heerde en het Paddenpad te Wapenveld was het nu de beurt aan het Kopermodelpad te Wenum-Wiesel.

Om 9.00 uur verzamelde een deel van de wandelleden in hun eigen clubgebouw aan de Lohuizerweg. Na een bak koffie vertrokken ze met auto’s richting Gewoon Gastvrij in Wenum-Wiesel, om aan de wandeling van 13 kilometer te beginnen. Anderen gingen per fiets vanuit Epe en leden uit Vaassen en omgeving gingen rechtstreeks. Om 10.00 uur waren ze compleet en begonnen ze aan de wandeling.

Het Kopermolenpad is door het mooie buitengebied van Wenum Wiesel. Wandelen langs beken, over historische paden en enken, door weilanden en beekdalen. Ook de Wenumse Watermolen, een rijksmonument ui 1315, is opgenomen in het pad.

Het eerste deel van de route ging door Wiesel. Onderweg verzorgden twee leden een koffiestop met appeltaart en krentenwege, net voor de Zwolseweg. Vanaf dit punt begonnen ze aan deel twee van de route, door Wenum.

Afsluitend aan de wandeling hebben ze met z’n allen lekker gegeten en genoten van een zeer uitgebreid barbecue-arrangement bij Gewoon Gastvrij.

Wie ook eens wil meewandelen met de vereniging kan gebruik maken van een gratis proeflidmaatschap. Kijk hiervoor op de website www.wios-epe.

Klompenpad 1

Klompenpad 2