PWA-sporthal zoekt nieuwe beheerder

pwaSporthal PWA in Epe is op zoek naar een nieuwe beheerder en exploitant van het sportcafé. De huidige, Jan Spaan, die het werk sinds de opening van de nieuwe hal in 2011 doet, vertrekt aan het eind van het seizoen. Zijn opvolger moet de activiteiten in de hal met ingang van het nieuwe seizoen in goede banen gaan leiden.

Sporthal Prins Willem Alexander in Epe is een goed en modern uitgeruste sportaccommodatie. Overdag maken basisscholen en de Regionale Scholengemeenschap Noord Oost Veluwe er gebruik van voor hun lessen bewegingsonderwijs. In de avonden en in het weekend nemen sportverenigingen bezit van de hal voor hun trainingen en competitiewedstrijden. Volleybal, badminton, basketbal, zaalvoetbal en hockey wisselen elkaar daarbij voortdurend af. De hal kent een hoge bezettingsgraad en er is vrijwel altijd iets te doen.

De rol van de beheerder is van groot belang bij het regelen van en toezicht op al die activiteiten. Hij/zij is verantwoordelijk voor een goed werkende techniek, maar ook het optimaal schoonhouden van de sportvloer, de kleedkamers en de andere ruimtes behoort tot de kerntaak.

De beheerder exploiteert tevens het sportcafé. Het is de plek waar in de avonden en in de weekenden de sporters en de toeschouwers voor en na het sporten kunnen ontspannen. Bezoekers kunnen, behalve vanaf de tribunes, ook vanuit het sportcafé de verrichtingen van hun favorieten volgen.

Met het gastheerschap, het technisch onderhoud, de schoonmaak en de exploitatie van het sportcafé heeft de beheerder een veelzijdig takenpakket. Hij/zij moet een ‘manusje-van-alles’ zijn. In feite runt hij als beheerder een veelzijdig sportbedrijf, ‘zijn bedrijf’.

Het bestuur van de sporthal biedt een functie met een veelzijdige en afwisselende taak. Er is ruimte voor veel eigen inbreng en verantwoordelijkheid. Op de website van de sporthal (www.sporthal-pwa.nl) is een nadere omschrijving van de vacature te vinden. Graag licht het bestuur de rol van de beheerder en zijn relatie met het bestuur in een gesprek met belangstellenden meer uitgebreid toe.

pwa