Garagebedrijf Pals levert 'beest’ Tatra aan de buren

PERSBERICHT Garagebedrijf Pals Vaassen levert eerste Tatra truck aan Pannekoek GWW AangepastGaragebedrijf Pals uit Vaassen heeft de allereerste Tatra truck afgeleverd. ,,Met recht een mijlpaal. Dit merk is een enorme aanvulling op ons pakket van Daf-trucks”, aldus Jaap Zitman. ,,We zochten een truck die op ieder terrein kan rijden. Bij deze Tatra is dat echt zo”, vult Wilfred Pannekoek aan namens de firma die de aankoop deed: Pannekoek GWW.

,Het is gewoon een beest.” Praat met Arjen Mekelenkamp, de chauffeur die in deze gele Tatra Phoenix Euro 6 gaat rijden en dit is zijn pure reactie over deze nieuwe aankoop. Wilfred Pannekoek is bij Pannekoek GWW (www.pannekoekgww.nl) betrokken bij de aanschaf en verantwoordelijk voor reparatie en onderhoud van het materieel. Hij somt enkele positieve punten op van deze nieuwe aanwinst. ,,Het is een 5 assige truck, waarvan er 4 zijn aangedreven. Dat is mede om het laadvermogen te vergroten. Daarbij is de truck ook nog zeer wendbaar, omdat er 4 gestuurde assen zijn.”

Grondwerkzaamheden in de weg- en waterbouw. En dan zo divers mogelijk. Je kunt het volgens Pannekoek en Mekelenkamp zo gek niet bedenken, of het Vaassense bedrijf doet het. Deze Tatra-truck is daarbij écht een enorme aanwinst. Jaap Zitman van Garagebedrijf Pals meldt nog een extra reeks voordelen. ,,Er is een robuuste Palfinger-kraan opgebouwd en het haakarmsysteem is een 30 tons VDL-systeem. Dat gecombineerd met de Tatra-truck zelf, maakt dit letterlijk een voertuig dat in alle gevallen het werk aan kan. Zowel in het terrein als op de weg. Met altijd een goede aslast-verdeling. Daarbij hebben we in dit geval nog wat extra maatwerk (deurverlengers, bekisting, traanplaat ter extra bescherming) aan deze truck toegevoegd. Kort en goed: wij als garagebedrijf zijn eigenlijk ook erg trots op deze bijzondere eerste aflevering van een Tatra.”

Leuk om nog even te benoemen? Veel van Pals’ opdrachtgevers komen niet van heel ver. Maar de firma Pannekoek bevindt zich wel heel dicht bij het Vaassense garagebedrijf. Zitman: ,,We zijn feitelijk buren. Dat zorgt natuurlijk voor een heel kort lijntje. Toch moet zo’n opdracht je natuurlijk wel gegund worden. We zijn dus ook zeer blij met deze nieuwe klant en we wensen chauffeur Arjen heel veel veilige kilometers toe!”

Over Garagebedrijf Pals
Garagebedrijf Pals begon in 1965 met de handel in gebruikte vrachtwagens en onderdelen. Het bedrijf is in bijna vijftig jaar tijd uitgegroeid tot een breed georiënteerde onderneming en betrouwbare partner van (inter)nationale transportondernemingen en eigen vervoerders. De dienstverlening omvat de verkoop, aankoop, verhuur en leasing van transportmiddelen. Daarnaast verzorgt men (APK)keuringen en reparaties en schadeherstelwerkzaamheden. Die combinatie maakt het Vaassense bedrijf met recht tot ‘partner in mobiliteit’.

De eerste Tatra-truck is verkocht bij Pals in Vaassen. Met recht een mijlpaal voor het Vaassense garagebedrijf. Jaap Zitman (rechts) overhandigt de sleutels aan Arjen Mekelenkamp, werknemer bij Pannekoek GWWW in Vaassen.