Met Groei&Bloei naar Gardenista

Van 15 tot en met 19 mei wordt het landgoed Ophemert dé plek waar je alles kunt vinden omtrent groen en groenbeleving. Groei&Bloei organiseert daar een nieuw tuinevenement: Gardenista!. Er is van alles te beleven. Er zijn showtuinen. Bloemstylisten hebben zich uitgeleefd in het kasteel . Tuinarchitecten en kwekers geven adviezen. Er zijn workshops en masterclasses en nog heel veel meer. Kortom, misschien wel te veel voor één dag. Wil je erheen? Groei&Bloei afdeling Noord-Veluwe organiseert een busreis en toegangskaarten voor donderdag 16 mei. Leden en ook niet-leden kunnen mee. Je leest er alles over op de website www.noord-veluwe.groei.nl. Volg de link onderaan de Homepage om bij de betreffende pagina te komen. Je kunt je daar tot 4 april opgeven. Je hoeft dan alleen nog maar in te stappen en te gaan genieten.

Wat is het toch altijd frappant dat bij alle partijen na de verkiezingen feest wordt gevierd. Bij de winnaars uiteraard, maar ook bij de verliezers, omdat het verlies kleiner was dan verwacht, omdat de partij 'weer klimt', omdat de partij de grootste is gebleven, omdat ze een 'factor van belang' is gebleven, omdat de uitslag weliswaar slechter is dan de vorige keer maar beter dan in de peilingen, enzovoorts. Dus eigenijk alleen maar winnaars en geen verliezers. Politiek ten voeten uit.

VA02 2019 01 Aangepast

De nieuwe VA-krant is een heel bijzondere. Om naar uit te kijken! Hier vast een leuk voorproefje!

100% wild: vanmorgen twee wilde zwijnen met 16 biggetjes gezien. Ze zijn er vroeg bij. Voorjaarsbode? Nee, zachte winter, want de draagtijd is bijna vier maanden.

Vrolijk makend filmpje van de dag over Jenny, een paard dat dagelijks alleen aan de wandel gaat.

Prachtadvertentie in De Schaapskooi .

In De Telegraaf: Gezin uit Epe kreeg plots Syrische buren: ’Nu hulp nodig’

Ons buitengebied is vergeven van percelen waarop kerstbomen, buxussen en ander landschaps ontsierend groen wordt geteeld. Wij vinden dat verschrikkelijk. En het ergste is, dat de gemeente er nog vrolijk aan meewerkt ook om nog eens een terrein van 36 voetbalvelden groot te bestemmen voor kerstbomen. Hoe haal je het in je hoofd! Vraag eens rond hoeveel mensen dat wèl mooi vinden. Nog even en we houden geen weiland meer over. Bescherm het landschap eens, in plaats van een bedrijf dat te laten verpesten! Hé, 'bescherm het landschap' is ook de naam van een actiegroep en website die zich daar tegen verzet. Goed werk mensen! Hulde!

Epe mien däärpien deel 3 van Gert van den Esschert ligt nog in de winkel en daar is nu deel 1 ook bij gekomen. Het is de vierde herdruk van het succesvolste boek uit de serie, waar nog steeds veel vraag naar is. Snel naar de winkel of bestellen bij Uitgeverij Gelderland, voordat het weer uitverkocht is!