Viattence leidt mensen met uitkering op voor de zorg

Een uitkering en toch de zorg in? Viattence, de gemeenten Heerde, Epe en Apeldoorn, werkbedrijf Lucrato en de ROC’s Deltion en Landstede hebben de handen ineengeslagen dat mogelijk te maken. Bovendien met behoud van uitkering. De studenten starten maandag 11 februari en kunnen een jaar later met diploma meteen aan de slag bij Viattence.

De samenwerking betekent dat geïnteresseerden in de zorg die nu leven van de bijstand, toch hun hart kunnen volgen. Zo snijdt het mes in dit geval aan veel kanten. Viattence vindt het van belang mensen met hart voor de zorg op te leiden en zo een antwoord te hebben op het arbeidstekort.

Niet iedereen is meteen geschikt om de zorg in te gaan. Daarom zijn in het voortraject verschillende gesprekken gevoerd en is een capaciteitstest afgenomen. Degenen die dat traject zijn doorgekomen, starten maandag 11 februari met de praktijkopleiding niveau 2. De opleiding wordt gevolgd in de praktijk op de locaties De Speulbrink in Vaassen en Wendhorst in Heerde. Docenten lopen mee in de praktijk. ‘s Ochtends en ’s avonds zijn de studenten in de praktijk en ‘s middags is er van maandag tot en met donderdag les.

Er worden 25 leerlingen opgeleid voor niveau 2, helpende zorg en welzijn. De groep bestaat uit uitkeringsgerechtigden, aangevuld met interne medewerkers die willen doorstromen en externe die graag de opleiding willen volgen. Wie over een jaar klaar is heeft niet alleen het diploma op zak, maar ook een nieuwe baan.

Het houdt niet op, schijnt het. Appartementen op de plek van de Middenstip, de voormalige RK Kerk en de ABN AMRO-bank. Het centrum wordt er niet mooier op en bestaat straks alleen uit winkels en appartementengebouwen. Dus bouwen voor projectontwikkelaars. Waar blijven de kleine huizen met tuintje voor senioren en starters? Bouwen voor de bevolking!

De donaties t.b.v het herstel van de Notre-Dame zijn nu al opgelopen tot 700 miljoen euro! Kan dat geld niet veel beter worden besteed aan de enorme armoede in de wereld?

Het wordt steeds gekker in ons land. Hier meer daarover.

Niet alleen in Epe, maar in heel het land kunnen ze er wat van. Een goed artikel over de bomenkap in ons land. En hier een filmpje

Mooi gesprek tussen Sunny Bergman, u weet wel, de documentairemaakster die vooral bekend is omdat ze jan en alleman van racisme beschuldigt, en cabaretier Theo Maassen, die met zijn show over 'de opkomst en ondergang van de witte man' volle zalen trekt.

Kijk eens wat leuk, de werkgroep Twerk van De Passerel aan het werk.

,,Ik heb een groen hart.'' Welnee man, je wilt gewoon een vette bankrekening.

Epe mien däärpien deel 3 van Gert van den Esschert ligt nog in de winkel en daar is nu deel 1 ook bij gekomen. Het is de vierde herdruk van het succesvolste boek uit de serie, waar nog steeds veel vraag naar is. Snel naar de winkel of bestellen bij Uitgeverij Gelderland, voordat het weer uitverkocht is!