Bekende Aventus-vloggers beginnen met nieuw seizoen

Roc26 06 2018 1145 AangepastDinsdag is het zover. Dan begint het tweede seizoen van de regionaal bekende Aventus-vloggers Iris & Fabienne. Hun vlogreeks is heel populair onder medestudenten en leerlingen uit het voortgezet onderwijs die zich aan het oriënteren zijn op een vervolgopleiding. Op het hoogtepunt van het eerste seizoen keken ruim 70.000 mensen naar hun vlogs.

Iris & Fabienne laten opleidingen zien op een grappige én leerzame manier. The battle is on …. Ze strijden dit seizoen niet tegen elkaar, maar samen tegen andere studenten van Aventus. En wie gaat er winnen? Kijk vanaf 5 februari op de Aventus social-kanalen van Facebook, Instagram en Youtube en op de website aventus.nl.

Dit jaar gaan ze als team de strijd aan met andere studenten van Aventus. In de eerste aflevering zijn dit Brandon & Janoux van de Aventus studentenraad. Beide duo’s moeten een moeilijke challenge bij de opleiding Human Technology uitvoeren. Elke aflevering staat een andere mbo-opleiding centraal. Naast Human Technology komen de meiden dit seizoen bij Operationele techniek, Fashion Creator, Beveiliging, Schilderen en Detailhandel. De meiden geven per aflevering ook vijf tips en tops mee over de opleiding en het beroep. Kijkers van het eerste seizoen geven aan dat het hen echt geholpen heeft een keuze te maken voor een vervolgopleiding ‘Door jullie weet ik nu wat ik ga doen!’

Iris en Fabienne zitten op Aventus bij de opleiding Mediaredactie in het laatste jaar van hun studie. Vorig jaar hebben ze voor het eerst tijdens de open dag videofilmpjes gemaakt. Dit ging zo goed, dat een nieuw idee was geboren. Ze gingen de battle met elkaar aan bij verschillende opleidingen van de school. Het succes is groot… niet alleen voor de kijkers, maar ook voor henzelf. ,,We hebben zoveel geleerd over het maken van producties, interviewen, vrij voor de camera staan en hebben veel kansen gehad. Namens de school stonden we vorig jaar in het internationale persvak bij de Euroskills vakwedstrijden in Budapest. Een superervaring! We gaan nu stage lopen bij BNN en het programma Steenrijk – Straatarm. Zonder de vlogs waren we daar nooit op de redacties gekomen.’’

Check de volgende URL’s van de Aventus social media voor het tweede seizoen Iris & Fabienne versus.. facebook.com/aventus.school | instagram.com/aventus_school

Roc26 06 2018 1145 Aangepast
De Aventus-vloggers Iris & Fabienne zijn hard op weg om regionale sterren te worden.

Ons buitengebied is vergeven van percelen waarop kerstbomen, buxussen en ander landschaps ontsierend groen wordt geteeld. Wij vinden dat verschrikkelijk. En het ergste is, dat de gemeente er nog vrolijk aan meewerkt ook om nog eens een terrein van 36 voetbalvelden groot te bestemmen voor kerstbomen. Hoe haal je het in je hoofd! Vraag eens rond hoeveel mensen dat wèl mooi vinden. Nog even en we houden geen weiland meer over. Bescherm het landschap eens, in plaats van een bedrijf dat te laten verpesten! Hé, 'bescherm het landschap' is ook de naam van een actiegroep en website die zich daar tegen verzet. Goed werk mensen! Hulde!

Laten we het netjes houden: de actieve communicatie die burgemeester Hans van der Hoeve in zijn nieuwjaarstoespraak beloofde, laat nog wat te wensen over. Zo heeft de gemeente niet het (slechte) nieuws gecommuniceerd dat ze de komst van nog meer megastallen mogelijk heeft gemaakt. Alleen D66, GroenLinks en de PvdA toonden voldoende gezond verstand om daar tegen te zijn. Gelukkig is er een actiegroep met een website die dat nieuws bekend maakt en er tegen in het verweer komt. Ook onder de vlag van 'bescherm het landschap'!

De inspraakprocedure loopt nog, de Tweede Kamer moet er nog over praten, de EU is er nog niet uit, maar Cora van Nieuwenhuizen verkondigt nu al: Lelystad Airport gaat door, we krijgen hier op de Veluwe een bonk herrie boven onze hoofden. Lak aan de democratie, lak aan het volk, lak aan Natura 2000.

Dit verhaal van Daniël Verveer deed me denken aan een verhaal dat ik een tijd geleden toegestuurd kreeg. De grootste klimaatvervuilers zijn de generaties na ons

VA01 2019 VP

Alles over de nieuwe VA-krant die deze week verschijnt is hier te lezen.

Een wel heel intrigerende foto uit Syrië in de Volkskrant staat hier.

Wat een geweldige serie is Tyisch Veluwe, van maandag t/m donderdag vanaf 19.15 uur op NPO 2. Mensen om van te houden, in al hun eenvoud. Een absolute aanrader.

Leuk interview in NRC met Marc Overmars over zijn werk.

Epe mien däärpien deel 3 van Gert van den Esschert ligt nog in de winkel en daar is nu deel 1 ook bij gekomen. Het is de vierde herdruk van het succesvolste boek uit de serie, waar nog steeds veel vraag naar is. Snel naar de winkel of bestellen bij Uitgeverij Gelderland, voordat het weer uitverkocht is!

Het is al even geleden dat het geplaatst is, maar daarom niet minder actueel en de moeite waard: Simon Kuper in het AD over hoe het zo ver heeft kunnen komen met de Brexit. Een kostelijk en verhelderend verhaal! Klik hier.