Garagebedrijf Pals werkt samen met Deltion College Zwolle

PERSBERICHT Garagebedrijf Pals Vaassen wordt partner TruckAcademy Deltion College Zwolle AangepastGaragebedrijf Pals uit Vaassen is partner geworden van de TruckAcademy bij het Deltion College in Zwolle geworden. Jaap Zitman van Pals vertelt: ,,De TruckAcademy is voor een prachtige, intensieve samenwerking tussen ons als garagebedrijf en het Deltion College. Wij zijn enerzijds een volwaardige leerwerkplek voor de studenten, maar denken daarbij ook mee over het opleidingsprogramma. Leerlingen werken hier, leren over de meest moderne technologieën en blijven in de beste situatie misschien zelfs wel als medewerker bij ons werken."

In Nederland zijn er diverse ROC’s met opleidingen in bedrijfswagentechniek. Niet allemaal beschikken die over een TruckAcademy. Het Deltion College Zwolle wel. Maar wat is dan precies de meerwaarde van een dergelijke TruckAcademy? Zitman: ,,Dit is een uitgebreide opleiding waarbij ROC's, truckfabrikanten, importeurs en regionale truckbedrijven echt samenwerken. Garagebedrijf Pals in Vaassen is voor deze Zwolse ROC één van de partners geworden. Extra begeleiding van de leerwerkplek? Werken met de nieuwste modellen (oefenvoertuigen)? Goede carrièreperspectieven? Werk en opleiding bij gerenommeerde truckdealers? Wij maken het mede mogelijk.”

Dealer van DAF en TATRA
Trucks inspireren, weet men bij Garagebedrijf Pals. Het is dé combinatie van techniek én elektronica. Sleutelen aan trucks is dus een echte uitdaging. ,,Leerlingen die écht iets anders willen en een mooie uitdaging zoeken, komen terecht in de trucktechniek”, aldus Zitman. ,,De TruckAcademy bewerkstelligt daarbij een vergaande samenwerking tussen het bedrijfsleven en het ROC.” Deelnemende garagebedrijven stellen hun werkplaats, leermeesters en kennis volop ter beschikking. Hierdoor kijkt de student letterlijk in de keuken van toonaangevende truckmerken. ,,Garagebedrijf Pals is dealer van de merken DAF en TATRA. Bij ons krijgen studenten de mogelijkheid om volgens de meest moderne technologieën te werken aan trucks van die twee topmerken. Na deze opleiding herkennen werkgevers ze als medewerker met een TruckAcademy-achtergrond. Dat biedt extra kansen, want zij hebben de beste opleiding gehad.”
Jaap Zitman en Deltions accountmanager Esther Hulsman ondertekenden afgelopen week een convenant waarbij Garagebedrijf Pals uit Vaassen tot officiële partner voor de TruckAcademy uitgeroepen is.

Over Garagebedrijf Pals
Garagebedrijf Pals begon in 1965 met de handel in gebruikte vrachtwagens en onderdelen. Het bedrijf is in ruim vijftig jaar tijd uitgegroeid tot een breed georiënteerde onderneming en betrouwbare partner van (inter)nationale transportondernemingen en eigen vervoerders. De dienstverlening omvat de verkoop, aankoop, verhuur en leasing van transportmiddelen. Daarnaast verzorgt men (APK)keuringen en reparaties en schadeherstelwerkzaamheden.

Garagebedrijf Pals uit Vaassen is onlangs partner geworden van het Deltion College in Zwolle. Pals-directeur Jaap Zitman en Esther Hulsman van het Zwolse ROC, ondertekenden het convenant.