Zaterdag 26 januari open dag bij Aventus

Op zaterdag 26 januari 2019 houdt mbo-school Aventus een open dag van 10.00 tot 14.30 uur. Leerlingen van het voortgezet onderwijs en hun ouders zijn welkom op de locaties in Apeldoorn, Deventer en Zutphen.

Tijdens de open dag oriënteren leerlingen zich op een vervolgstudie in het mbo en maken zij kennis met Aventus. De school biedt kansrijke mbo-opleidingen in de richtingen Economie & Handel, Creatieve industrie, Zorg & Welzijn en Techniek & Mobiel. Nieuwe opleidingen, die in augustus 2019 starten, zoals Mediamanager en Smart technology staan ‘in de picture’. Smart technology is een brede, technische opleiding die inzoomt op alle techniek en softwaresystemen in en rond het huis. Het gaat om het huis van de toekomst waar met slimme (sensor)technieken het comfort en duurzaamheid hand in hand gaan.

Met de open dag helpt Aventus toekomstige mbo-studenten bij hun beroepskeuze. Docenten en studenten bieden informatie aan over 200 verschillende beroepsopleidingen en beantwoorden vragen van leerlingen en ouders. Loopbaanadviseurs zijn aanwezig voor leerlingen die nog twijfelen over hun vervolgopleiding. De open dag is ook geschikt om een indruk te krijgen van de (praktijkgerichte) sfeer op school en de mensen die er werken en studeren. Iedereen kan zich van tevoren aanmelden voor de open dag via aventus.nl.

Alle acht locaties in Apeldoorn, Deventer en Zutphen openen hun deuren. Op aventus.nl staat welke opleidingen waar zijn. Check dit goed van te voren of bel gratis met het Service-en Informatiepunt op 0800 – 444 5555.

Wat is het toch altijd frappant dat bij alle partijen na de verkiezingen feest wordt gevierd. Bij de winnaars uiteraard, maar ook bij de verliezers, omdat het verlies kleiner was dan verwacht, omdat de partij 'weer klimt', omdat de partij de grootste is gebleven, omdat ze een 'factor van belang' is gebleven, omdat de uitslag weliswaar slechter is dan de vorige keer maar beter dan in de peilingen, enzovoorts. Dus eigenijk alleen maar winnaars en geen verliezers. Politiek ten voeten uit.

VA02 2019 01 Aangepast

De nieuwe VA-krant is een heel bijzondere. Om naar uit te kijken! Hier vast een leuk voorproefje!

100% wild: vanmorgen twee wilde zwijnen met 16 biggetjes gezien. Ze zijn er vroeg bij. Voorjaarsbode? Nee, zachte winter, want de draagtijd is bijna vier maanden.

Vrolijk makend filmpje van de dag over Jenny, een paard dat dagelijks alleen aan de wandel gaat.

Prachtadvertentie in De Schaapskooi .

In De Telegraaf: Gezin uit Epe kreeg plots Syrische buren: ’Nu hulp nodig’

Ons buitengebied is vergeven van percelen waarop kerstbomen, buxussen en ander landschaps ontsierend groen wordt geteeld. Wij vinden dat verschrikkelijk. En het ergste is, dat de gemeente er nog vrolijk aan meewerkt ook om nog eens een terrein van 36 voetbalvelden groot te bestemmen voor kerstbomen. Hoe haal je het in je hoofd! Vraag eens rond hoeveel mensen dat wèl mooi vinden. Nog even en we houden geen weiland meer over. Bescherm het landschap eens, in plaats van een bedrijf dat te laten verpesten! Hé, 'bescherm het landschap' is ook de naam van een actiegroep en website die zich daar tegen verzet. Goed werk mensen! Hulde!

Epe mien däärpien deel 3 van Gert van den Esschert ligt nog in de winkel en daar is nu deel 1 ook bij gekomen. Het is de vierde herdruk van het succesvolste boek uit de serie, waar nog steeds veel vraag naar is. Snel naar de winkel of bestellen bij Uitgeverij Gelderland, voordat het weer uitverkocht is!