Warme deken van GF voor Sheltersuit

Overhandiging cheque Georg Fischer aan Sheltersuit AangepastVeel mensen krijgen niet de bescherming en warmte die ze nodig hebben, zoals wij dat gewend zijn in Nederland. Daarom wil Sheltersuit mensen in nood, zoals daklozen en vluchtelingen, helpen om de vrieskou overleven. Een initiatief dat hard nodig is en dat Georg Fischer N.V. in Epe graag steunt.

‘Hoe houdt een dakloze zich warm op straat?’ Die vraag stelde modeontwerper Bas Timmer zichzelf in de tijd dat hij zijn eigen kledingmerk aan het ontwikkelen was. Toen hij voor een stage in zijn studietijd naar Kopenhagen ging, zag hij veel daklozen buiten slapen. Dit spoorde hem aan om zijn ontwerptalenten in te zetten voor mensen die onbeschut de nacht moeten doorbrengen. Zo ontstond de Sheltersuit; een water- en winddichte jas die getransformeerd kan worden tot slaapzak. Met deze slaapzak wil de organisatie kinderen en kwetsbare volwassenen in Europa helpen de vrieskou te overleven.

Alle Sheltersuits worden geproduceerd van gerecyclede- en restmaterialen. Daarnaast worden deze warme pakken gemaakt door vluchtelingen, werklozen en daklozen. Zo helpt Sheltersuit niet alleen mensen ver weg, maar ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in Nederland.

Sheltersuit biedt een duurzame en praktische oplossing voor mensen in nood, zoals oorlogsslachtoffers in Sarajevo, Syrische vluchtelingen in Bosnië en daklozen in ons eigen land. Dit initiatief draag Geirg Fischer een warm hart toe door middel van een financiële bijdrage van 1500 euro. Een bijdrage waarmee het bedrijf in Epe veel warmte wil verspreiden voor mensen in de kou!

Overhandiging cheque Georg Fischer aan Sheltersuit Aangepast

Erwin Brouwer (directeur Georg Fischer N.V.) reikt de cheque uit aan Youp Meek (bedrijfsleider Sheltersuit).

Wat is het toch altijd frappant dat bij alle partijen na de verkiezingen feest wordt gevierd. Bij de winnaars uiteraard, maar ook bij de verliezers, omdat het verlies kleiner was dan verwacht, omdat de partij 'weer klimt', omdat de partij de grootste is gebleven, omdat ze een 'factor van belang' is gebleven, omdat de uitslag weliswaar slechter is dan de vorige keer maar beter dan in de peilingen, enzovoorts. Dus eigenijk alleen maar winnaars en geen verliezers. Politiek ten voeten uit.

VA02 2019 01 Aangepast

De nieuwe VA-krant is een heel bijzondere. Om naar uit te kijken! Hier vast een leuk voorproefje!

100% wild: vanmorgen twee wilde zwijnen met 16 biggetjes gezien. Ze zijn er vroeg bij. Voorjaarsbode? Nee, zachte winter, want de draagtijd is bijna vier maanden.

Vrolijk makend filmpje van de dag over Jenny, een paard dat dagelijks alleen aan de wandel gaat.

Prachtadvertentie in De Schaapskooi .

In De Telegraaf: Gezin uit Epe kreeg plots Syrische buren: ’Nu hulp nodig’

Ons buitengebied is vergeven van percelen waarop kerstbomen, buxussen en ander landschaps ontsierend groen wordt geteeld. Wij vinden dat verschrikkelijk. En het ergste is, dat de gemeente er nog vrolijk aan meewerkt ook om nog eens een terrein van 36 voetbalvelden groot te bestemmen voor kerstbomen. Hoe haal je het in je hoofd! Vraag eens rond hoeveel mensen dat wèl mooi vinden. Nog even en we houden geen weiland meer over. Bescherm het landschap eens, in plaats van een bedrijf dat te laten verpesten! Hé, 'bescherm het landschap' is ook de naam van een actiegroep en website die zich daar tegen verzet. Goed werk mensen! Hulde!

Epe mien däärpien deel 3 van Gert van den Esschert ligt nog in de winkel en daar is nu deel 1 ook bij gekomen. Het is de vierde herdruk van het succesvolste boek uit de serie, waar nog steeds veel vraag naar is. Snel naar de winkel of bestellen bij Uitgeverij Gelderland, voordat het weer uitverkocht is!