Warme deken van GF voor Sheltersuit

Overhandiging cheque Georg Fischer aan Sheltersuit AangepastVeel mensen krijgen niet de bescherming en warmte die ze nodig hebben, zoals wij dat gewend zijn in Nederland. Daarom wil Sheltersuit mensen in nood, zoals daklozen en vluchtelingen, helpen om de vrieskou overleven. Een initiatief dat hard nodig is en dat Georg Fischer N.V. in Epe graag steunt.

‘Hoe houdt een dakloze zich warm op straat?’ Die vraag stelde modeontwerper Bas Timmer zichzelf in de tijd dat hij zijn eigen kledingmerk aan het ontwikkelen was. Toen hij voor een stage in zijn studietijd naar Kopenhagen ging, zag hij veel daklozen buiten slapen. Dit spoorde hem aan om zijn ontwerptalenten in te zetten voor mensen die onbeschut de nacht moeten doorbrengen. Zo ontstond de Sheltersuit; een water- en winddichte jas die getransformeerd kan worden tot slaapzak. Met deze slaapzak wil de organisatie kinderen en kwetsbare volwassenen in Europa helpen de vrieskou te overleven.

Alle Sheltersuits worden geproduceerd van gerecyclede- en restmaterialen. Daarnaast worden deze warme pakken gemaakt door vluchtelingen, werklozen en daklozen. Zo helpt Sheltersuit niet alleen mensen ver weg, maar ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in Nederland.

Sheltersuit biedt een duurzame en praktische oplossing voor mensen in nood, zoals oorlogsslachtoffers in Sarajevo, Syrische vluchtelingen in Bosnië en daklozen in ons eigen land. Dit initiatief draag Geirg Fischer een warm hart toe door middel van een financiële bijdrage van 1500 euro. Een bijdrage waarmee het bedrijf in Epe veel warmte wil verspreiden voor mensen in de kou!

Overhandiging cheque Georg Fischer aan Sheltersuit Aangepast

Erwin Brouwer (directeur Georg Fischer N.V.) reikt de cheque uit aan Youp Meek (bedrijfsleider Sheltersuit).