epernetbordje

Laatste reacties

@ Liedy Heus
Op 20 oktober 2108 is er weer een uitvaartbeurs / informatiem...
Mooie foto's voor zo'n lastig onderwerp. Jammer dat ik niet kon komen tijde...
Wat een mooi bedrijf heeft u opgebouwd samen met uw vrouw en veel medewerke...
Ook deze foto's mogen in jouw boek geplaatst worden.
kruising Zuukerweg - Brinklaan - Diepenweg - ingang Gosschalk

Wat hebben toch veel auto's een defect knipperlicht! Ruwweg één van de tien doet het niet als de auto van richting verandert.

DoetMaes: ‘Het podium is aan U’

podium 4 CustomVerenigingen en andere belangstellenden in de gemeente Epe hebben binnenkort de beschikking over een mobiel en flexibel podium. Op initiatief van Anton Koopman maakten leden van het Eper mannenkoor DoetMaes, aangevuld door enkele ‘hulptroepen’, een podium, dat is te gebruiken voor optredens. ,,Door iedereen, dus niet alleen door DoetMaes”, verduidelijkt Koopman.

Het idee komt voort uit de wens van het Eper koor om iets te doen voor het dorp. In eerste instantie werd eraan gedacht om de muziekkoepel in het Eper Loeffpark in ere te herstellen, maar de kosten daarvoor bleken te hoog. ,,Bovendien ligt de koepel eigenlijk niet helemaal op de goede plek. We wilden iets in het hart van het dorp en al gauw kwam toen het idee voor een mobiel podium naar voren. Een flexibel podium, dat eenvoudig en snel is op te stellen en af te breken.”

Het idee werd enthousiast ontvangen door het bestuur en de leden van het koor. Het laatste zetje werd gegeven door Gerrit Bomhof van Letterline, die met een prachtige maquette van het podium op de proppen kwam. ,,Daardoor ging het idee echt leven”, zegt Koopman.
Er werd een ‘bouwclub’ gevormd, die aan de slag ging met het proefontwerp en het resultaat mag er, na vele weken klussen, zijn. ,,We hadden het podium graag nóg lichter gemaakt, maar in verband met de veiligheid ben je gebonden aan bepaalde materialen en een stevige constructie. Toch is het podium met enkele mensen binnen een half uurtje op te stellen”, aldus Koopman.

Ingebruikneming
Verenigingen en andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om het podium op 20 mei te komen bekijken. Dan wordt het podium feestelijk in gebruik genomen op het horecaplein met een optreden van DoetMaes. Het optreden, dat om 20.00 uur begint, vormt een onderdeel van de ‘Feestweek Epe’ (18 tot en met 21 mei), waarbij er tal van festiviteiten en acties in het dorp plaatsvinden. ,,En dat sluit mooi aan bij het doel van het podium, het moet bijdragen aan de sfeer in het dorp”, benadrukt DoetMaes-voorzitter Dirk Martens, die graag zou zien dat het podium een plaatsje krijgt in het centrum van Epe. ,,Als het ergens in of vlakbij het centrum wordt opgeslagen, kun je de voordelen van het mobiele podium volop benutten en kan iedereen ervan mee profiteren.”

Het podium is voor een gering bedrag te huren. De opbrengsten worden in een pot gestort waarmee activiteiten in Epe worden georganiseerd. ,,Denk aan een optreden van een band, een theateruitvoering, activiteiten voor de jeugd; als het maar bijdraagt aan de sfeer in het dorp”, vertelt Anton Koopman enthousiast.

Het podium is tot stand gekomen door inzet van: DoetMaes, Letterline (Gerrit en Martijn Bomhof), Anton Koopman Schilderwerken, Bert de Jong, J en J Projectmanagement, Qolortech, Van Norel Bouwbedrijf, de Haan Makelaars, De Weerd Rijschool, Europoxy Floors en vele anderen.

Nadere informatie
Belangstellenden die het podium willen huren of nadere informatie willen, kunnen hiervoor terecht bij Martijn Bomhof, telefoon: 06 – 126 282 18, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

podium 1

Foto's: Tjebbe Ruskamp

podium 2

podium 3

podium 4

VA Krant nr. 4 2018

- Passie voor paarden: 25e Eper Paarden4daagse 12 t/m 15 juni
- Oldtimerclub OGGD toert voor het goede doel
- Sensitief schapenscheren: Heerde pakt uit tijdens schaapscheerdersfeest op 9 juni
- Het Zuukerfeest komt eraan. 20 juni is het zover. Natasja is lid van de feestcommissie en ‘one of the guys’
- De Top 5 van Dikkie Huiskamp, voorzitter van het Cultuurhistorisch Museum Oene
- Fietstocht ‘Epe voor Epe’ 23 juni
- Theatervoorstelling ‘Het kloosterbier uit Nazareth’ in Oene op 9 en 23 juni
- Indoor-klimsensatie bij Monkey Town Apeldoorn
- Linda van Impelen, die zilver won op de Paralympics, over haar toekomstplannen
- Merel nestelt in voormalige ABN AMRO-gebouw
- Jos en Léon Freriks doen (bijna) alles zelf in Bungalowpark De Rietberg in Epe.
- Uit-Agenda puilt uit z’n voegen de komende weken.

Klik hier voor meer informatie!

Op twitter

Warm aanbevolen!

boek 1Nieuw boek van Bert op komst!
Epe op z'n mooist in beeld.

Klik hier voor informatie.boek 2