epernetbordje

Epe mien däärpien 3

EMD 3 cover Aangepast

Als er een prijs zou worden uitgereikt voor het boek dat bij de lezers het meeste enthousiasme losmaakt, gaat die zonder twijfel naar 'Epe mien däärpien 3'. Hier een persbericht en hier een interview met auteur Gert van den Esschert. Verkrijgbaar bij Boekhandel Bosch, de Read Shop en Uitgeverij Gelderland.

Laatste reacties

Oplossingen meer dan te over Zieltjens ?
Ik zou zeggen laat eens horen, en...
Toen Harry Voss jaren geleden ten tonele verscheen stelde hij de drijfjacht...
?? dit is pas praat laat Harry nu maar eens reageren. Jammer dat hij dat no...
Overduidelijk wil deze jager zijn waardeloze hobby blijven uitoefenen door ...
Kijk op artikel in Stentor.

Mijn vrouw rookt ketting als geen ander. Daarom noem ik haar mijn 'teerbeminde'.

DoetMaes: ‘Het podium is aan U’

podium 4 CustomVerenigingen en andere belangstellenden in de gemeente Epe hebben binnenkort de beschikking over een mobiel en flexibel podium. Op initiatief van Anton Koopman maakten leden van het Eper mannenkoor DoetMaes, aangevuld door enkele ‘hulptroepen’, een podium, dat is te gebruiken voor optredens. ,,Door iedereen, dus niet alleen door DoetMaes”, verduidelijkt Koopman.

Het idee komt voort uit de wens van het Eper koor om iets te doen voor het dorp. In eerste instantie werd eraan gedacht om de muziekkoepel in het Eper Loeffpark in ere te herstellen, maar de kosten daarvoor bleken te hoog. ,,Bovendien ligt de koepel eigenlijk niet helemaal op de goede plek. We wilden iets in het hart van het dorp en al gauw kwam toen het idee voor een mobiel podium naar voren. Een flexibel podium, dat eenvoudig en snel is op te stellen en af te breken.”

Het idee werd enthousiast ontvangen door het bestuur en de leden van het koor. Het laatste zetje werd gegeven door Gerrit Bomhof van Letterline, die met een prachtige maquette van het podium op de proppen kwam. ,,Daardoor ging het idee echt leven”, zegt Koopman.
Er werd een ‘bouwclub’ gevormd, die aan de slag ging met het proefontwerp en het resultaat mag er, na vele weken klussen, zijn. ,,We hadden het podium graag nóg lichter gemaakt, maar in verband met de veiligheid ben je gebonden aan bepaalde materialen en een stevige constructie. Toch is het podium met enkele mensen binnen een half uurtje op te stellen”, aldus Koopman.

Ingebruikneming
Verenigingen en andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om het podium op 20 mei te komen bekijken. Dan wordt het podium feestelijk in gebruik genomen op het horecaplein met een optreden van DoetMaes. Het optreden, dat om 20.00 uur begint, vormt een onderdeel van de ‘Feestweek Epe’ (18 tot en met 21 mei), waarbij er tal van festiviteiten en acties in het dorp plaatsvinden. ,,En dat sluit mooi aan bij het doel van het podium, het moet bijdragen aan de sfeer in het dorp”, benadrukt DoetMaes-voorzitter Dirk Martens, die graag zou zien dat het podium een plaatsje krijgt in het centrum van Epe. ,,Als het ergens in of vlakbij het centrum wordt opgeslagen, kun je de voordelen van het mobiele podium volop benutten en kan iedereen ervan mee profiteren.”

Het podium is voor een gering bedrag te huren. De opbrengsten worden in een pot gestort waarmee activiteiten in Epe worden georganiseerd. ,,Denk aan een optreden van een band, een theateruitvoering, activiteiten voor de jeugd; als het maar bijdraagt aan de sfeer in het dorp”, vertelt Anton Koopman enthousiast.

Het podium is tot stand gekomen door inzet van: DoetMaes, Letterline (Gerrit en Martijn Bomhof), Anton Koopman Schilderwerken, Bert de Jong, J en J Projectmanagement, Qolortech, Van Norel Bouwbedrijf, de Haan Makelaars, De Weerd Rijschool, Europoxy Floors en vele anderen.

Nadere informatie
Belangstellenden die het podium willen huren of nadere informatie willen, kunnen hiervoor terecht bij Martijn Bomhof, telefoon: 06 – 126 282 18, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

podium 1

Foto's: Tjebbe Ruskamp

podium 2

podium 3

podium 4

Op twitter

Agenda Epe

Evenementenagenda Eper Ondernemersvereniging

Za 6 oktober - Smakelijk Epe - Proeverij van hapjes en drankjes nabij het Gruttersplein
Za 24 november - Intocht Sinterklaas
Za 1 december - Sintkoopdag
14 december - 6 januari - Epe on Ice - ijsbaan in het Dr. Loeffpark
Woe 19, do 20, vr. 21 en za 22 december - Kerstkoopavond met chocolademelk en Glühwein & Play In in de Grote Kerk

Warm aanbevolen!

boek 1Nieuw boek van Bert op komst!
Epe op z'n mooist in beeld.

Klik hier voor informatie.boek 2