DoetMaes: ‘Het podium is aan U’

podium 4 CustomVerenigingen en andere belangstellenden in de gemeente Epe hebben binnenkort de beschikking over een mobiel en flexibel podium. Op initiatief van Anton Koopman maakten leden van het Eper mannenkoor DoetMaes, aangevuld door enkele ‘hulptroepen’, een podium, dat is te gebruiken voor optredens. ,,Door iedereen, dus niet alleen door DoetMaes”, verduidelijkt Koopman.

Het idee komt voort uit de wens van het Eper koor om iets te doen voor het dorp. In eerste instantie werd eraan gedacht om de muziekkoepel in het Eper Loeffpark in ere te herstellen, maar de kosten daarvoor bleken te hoog. ,,Bovendien ligt de koepel eigenlijk niet helemaal op de goede plek. We wilden iets in het hart van het dorp en al gauw kwam toen het idee voor een mobiel podium naar voren. Een flexibel podium, dat eenvoudig en snel is op te stellen en af te breken.”

Het idee werd enthousiast ontvangen door het bestuur en de leden van het koor. Het laatste zetje werd gegeven door Gerrit Bomhof van Letterline, die met een prachtige maquette van het podium op de proppen kwam. ,,Daardoor ging het idee echt leven”, zegt Koopman.
Er werd een ‘bouwclub’ gevormd, die aan de slag ging met het proefontwerp en het resultaat mag er, na vele weken klussen, zijn. ,,We hadden het podium graag nóg lichter gemaakt, maar in verband met de veiligheid ben je gebonden aan bepaalde materialen en een stevige constructie. Toch is het podium met enkele mensen binnen een half uurtje op te stellen”, aldus Koopman.

Ingebruikneming
Verenigingen en andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om het podium op 20 mei te komen bekijken. Dan wordt het podium feestelijk in gebruik genomen op het horecaplein met een optreden van DoetMaes. Het optreden, dat om 20.00 uur begint, vormt een onderdeel van de ‘Feestweek Epe’ (18 tot en met 21 mei), waarbij er tal van festiviteiten en acties in het dorp plaatsvinden. ,,En dat sluit mooi aan bij het doel van het podium, het moet bijdragen aan de sfeer in het dorp”, benadrukt DoetMaes-voorzitter Dirk Martens, die graag zou zien dat het podium een plaatsje krijgt in het centrum van Epe. ,,Als het ergens in of vlakbij het centrum wordt opgeslagen, kun je de voordelen van het mobiele podium volop benutten en kan iedereen ervan mee profiteren.”

Het podium is voor een gering bedrag te huren. De opbrengsten worden in een pot gestort waarmee activiteiten in Epe worden georganiseerd. ,,Denk aan een optreden van een band, een theateruitvoering, activiteiten voor de jeugd; als het maar bijdraagt aan de sfeer in het dorp”, vertelt Anton Koopman enthousiast.

Het podium is tot stand gekomen door inzet van: DoetMaes, Letterline (Gerrit en Martijn Bomhof), Anton Koopman Schilderwerken, Bert de Jong, J en J Projectmanagement, Qolortech, Van Norel Bouwbedrijf, de Haan Makelaars, De Weerd Rijschool, Europoxy Floors en vele anderen.

Nadere informatie
Belangstellenden die het podium willen huren of nadere informatie willen, kunnen hiervoor terecht bij Martijn Bomhof, telefoon: 06 – 126 282 18, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

podium 1

Foto's: Tjebbe Ruskamp

podium 2

podium 3

podium 4

Wat is het toch altijd frappant dat bij alle partijen na de verkiezingen feest wordt gevierd. Bij de winnaars uiteraard, maar ook bij de verliezers, omdat het verlies kleiner was dan verwacht, omdat de partij 'weer klimt', omdat de partij de grootste is gebleven, omdat ze een 'factor van belang' is gebleven, omdat de uitslag weliswaar slechter is dan de vorige keer maar beter dan in de peilingen, enzovoorts. Dus eigenijk alleen maar winnaars en geen verliezers. Politiek ten voeten uit.

VA02 2019 01 Aangepast

De nieuwe VA-krant is een heel bijzondere. Om naar uit te kijken! Hier vast een leuk voorproefje!

100% wild: vanmorgen twee wilde zwijnen met 16 biggetjes gezien. Ze zijn er vroeg bij. Voorjaarsbode? Nee, zachte winter, want de draagtijd is bijna vier maanden.

Vrolijk makend filmpje van de dag over Jenny, een paard dat dagelijks alleen aan de wandel gaat.

Prachtadvertentie in De Schaapskooi .

In De Telegraaf: Gezin uit Epe kreeg plots Syrische buren: ’Nu hulp nodig’

Ons buitengebied is vergeven van percelen waarop kerstbomen, buxussen en ander landschaps ontsierend groen wordt geteeld. Wij vinden dat verschrikkelijk. En het ergste is, dat de gemeente er nog vrolijk aan meewerkt ook om nog eens een terrein van 36 voetbalvelden groot te bestemmen voor kerstbomen. Hoe haal je het in je hoofd! Vraag eens rond hoeveel mensen dat wèl mooi vinden. Nog even en we houden geen weiland meer over. Bescherm het landschap eens, in plaats van een bedrijf dat te laten verpesten! Hé, 'bescherm het landschap' is ook de naam van een actiegroep en website die zich daar tegen verzet. Goed werk mensen! Hulde!

Epe mien däärpien deel 3 van Gert van den Esschert ligt nog in de winkel en daar is nu deel 1 ook bij gekomen. Het is de vierde herdruk van het succesvolste boek uit de serie, waar nog steeds veel vraag naar is. Snel naar de winkel of bestellen bij Uitgeverij Gelderland, voordat het weer uitverkocht is!