Daar is ze weer! 326: Reclame voor 3,59

Onlangs was ik in die winkel die er om bekend staat zoveel leuke prullaria voor weinig te verkopen. Helaas was de actie van de bedrijfsleider ook goedkoop.

 

Ik had wat ondergoed gekocht en pakte het thuis voorzichtig uit de verpakking om het te meten langs een andere slip. Helaas … Stukje stof te kort.
Ik pakte het weer voorzichtig in, pakte de kassabon en ging weer naar de winkel. Dat alles binnen een half uur.

Nadat ik mijn (nog wat vergeten) spulletjes op de toonbank had gezet, kwam de bedrijfsleider langs om de klant voor mij te helpen. Deze klant wilde iets retour doen. Om de man een extra loopje te besparen, zei ik: ,,Meneer, als u nu even wacht, ik wil ook wat retour doen.“ Het antwoord: ,,Nee, ik ga verder, dan kom ik straks wel weer als u aan de beurt bent.“
Lekker doelmatig!

Voor ik afreken geef ik het meisje aan de kassa het ondergoed en de bon aan, dan kan ze straks het retourgeld van het totaal afhalen.
,,Mevrouw, wij nemen geen ondergoed terug”, zegt ze als ze ziet dat het slipjes betreft.
,,O, dat had ik dan graag gehoord toen ik het kocht, dan had ik het niet meegenomen. Ik heb het alleen uit de verpakking gehaald en op een ander slipje gelegd, ik heb het niet gepast. Kijk maar, dat kun je zien, je ziet amper dat het uit de verpakking is geweest.”
Ineens is de bedrijfsleider er. ,,Mevrouw, we nemen geen ondergoed terug.”
,,Dat had ik dan graag gehoord toen ik het artikel kocht. U kunt zien dat ik het niet gepast heb, ik heb het alleen langs een andere slip gelegd. En als ik had geweten dat ondergoed niet retour mocht, dan had ik het niet gekocht, ik vind het vervelend dat me dat niet verteld is.”
Wat hij toen zei, maakte me boos.
,,Ik was er niet bij mevrouw.”
,,Nou ik wel, en het is mij niet verteld!” zei ik. Eigenlijk insinueerde hij dat ik een potje stond te liegen.
Hij merkte dat ik geïrriteerd was.
,,Zal ik u helpen met inpakken?” vroeg hij.
,,Nee dank u wel, dat kan ik prima zelf, ik heb liever dat u uw personeel goed instrueert”, was mijn antwoord.
Ik vroeg nog eenmaal of hij het zeker wist.
Ja, want zo zijn de regels …

Dus … Winkel van de goedkope prullaria, u bent een klant kwijt, want ik betaal liever het dubbele in een winkel waar ik als klant gewaardeerd word. En waar nog service is.
En voor 3,59 heeft u reclame. Lekker goedkoop!
Alleen jammer dat het slechte is!

 

Laat je reactie achter

Reageer als gast

0
algemene voorwaarden.

Terzijde

samen

Houd vol, we moeten met z'n allen door deze crisis. Houd rekening met elkaar en wees extra lief voor iedereen die dat nodig heeft.

 

Copyright www.epernet.nl

Niets mag zonder toestemming van de redactie worden overgenomen.